Przejrzysta forma, skondensowana treść i wiele informacji na niewielkiej powierzchni — to główne zalety infografiki, które sprawiają, że staje się ona coraz bardziej popularna w różnych dziedzinach życia. Dziś możemy ją spotkać na każdym kroku zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym.

Infografiki już od dawna były wykorzystywane w materiałach edukacyjnych w postaci plansz, wykresów czy schematów. Dzięki nim w jasny i prosty sposób objaśniane są kwestie z różnych dziedzin wiedzy. Wraz z rozwojem nowych technologii i ekspansją innowacyjnych metod komunikacji, infografiki szturmem wtargnęły do sieci. Są dziś wykorzystywane na stronach internetowych, blogach czy portalach społecznościowych zarówno jako elementy edukacyjne, jak i doskonale rozwinięte narzędzia marketingu internetowego. Słowo uzupełnione prostym obrazkiem zawsze ma większą siłę rażenia.

Popularność infografiki jest ściśle związana z potrzebami użytkowników treści zarówno drukowanych, jak i internetowych. Coraz więcej osób poszukuje treści skondensowanych, najlepiej połączonych z obrazkami czy zdjęciami. Są one łatwo przyswajalne, a jednocześnie dużo łatwiejsze do zapamiętania niż długie dokumenty tekstowe, o których zapominamy niemal od razu po przeczytaniu. Zauważmy, że uczniowie czy studenci chętniej uczą się z podręczników pełnych rysunków, diagramów i schematów niż ze ściśle zadrukowanych opasłych tomów.

Materiały wykorzystujące infografikę są tak przygotowane, że bez problemu są w stanie zrozumieć je nawet najmłodsze dzieci. Przyjazna treść i doskonale zrealizowana grafika sprawiają, że już w przedszkolach dzieci poznają świat i zachodzące w nim zjawiska za pomocą infografik. Taka metoda komunikacji i edukacji doskonale sprawdza się w różnego rodzaju kampaniach społecznych, mających uwrażliwić społeczeństwo na konkretny roblem czy przybliżyć daną kwestię. Dzięki infografikom wszystkie informacje szybciej docierają do docelowego odbiorcy i jest większa szansa, że wywołają spodziewaną reakcję.

dobroplast.pl