Czytając ten tytuł, z pewnością lekko się zdziwiliście. Ostatecznie, budownictwo jest jedną z ostatnich branż, które przychodzą na myśl, gdy mówimy o fotografowaniu. Niemniej jednak każdy handlowiec z dowolnej branży z pewnością powie Wam, że jednym z sekretów jego sukcesu sprzedażowego były dobre zdjęcia. I niezależnie od tego, co sądzicie na temat “fotogeniczności” swojej branży, ludzkiej psychiki nie da się oszukać. O tym, że ludzie kupują oczami, nie powinno się w ogóle dyskutować, bo przecież z tego założenia wyszli twórcy reklam wizualnych, które są nieodłączną częścią naszego życia.

Fotografuj budynki

A w jaki sposób może z tego skorzystać firma działająca w branży budowlanej? Cóż, nie będziemy tu zbyt oryginalni mówiąc, że dzięki dobrym fotografiom możesz zdobyć nowych klientów. Jeśli jesteś deweloperem, który właśnie buduje nowe osiedle na przedmieściach i usilnie chcesz dotrzeć do nowych klientów, to oprócz obecności na wszelkiego rodzaju eventach branżowych (typu targi budowlane), czy reklam w lokalnej prasie, warto też postawić na dobrej jakości zdjęcia swojej budowy. W dobie Internetu i podejmowania decyzji pod wpływem chwili, naprawdę ładne zdjęcia potrafi zdziałać cuda i przyciągnąć nowych klientów!

Jak to działa?

Fotografia architektury nie jest jednak wcale tak banalnym zadaniem, jak to mogłoby się wydawać. Jak mówi Błażej, który zajmuje się fotografią architektury w Poznaniu, fotografowie specjalizujący się w tej dziedzinie to zupełnie oddzielna grupa profesjonalistów, niż pozostali, nawet najlepsi specjaliści od robienia zdjęć. Dlaczego tak jest? Cóż, pamiętajmy o tym, że, kolokwialnie mówiąc, robienie zdjęć budynkom zupełnie różni się od tworzenia reklamy wizualnej dla każdej innej grupy produktów. I, choć w dobie tak zaawansowanych narzędzi do przeróbek grafiki jakie obecnie mamy do dyspozycji pewne przeróbki zdjęć są znacznie łatwiejsze niż jeszcze kilka lat temu, to kiepskiemu zdjęciu nawet to nie pomoże w zwiększeniu sprzedaży.

Postępy na budowie

Wróćmy jednak do podstawowej kwestii, a mianowicie tego, jak wykorzystać fotografię architektury dla swojej firmy. Na początek, zastanówmy się, co tak naprawdę interesuje klienta. Każdy, kto chce kupić mieszkanie zastanawia się przede wszystkim nad walorami estetycznymi samego budynku. Ostatecznie, nikt z nas nie chce już mieszkać w mało urodziwych blokach z wielkiej płyty, prawda? Stawiając na fotografie budów Twojej firmy, staraj się uchwycić maksymalnie dużą objętość budynku, który chcesz zareklamować. Nie wahaj się wejść do środka i pokazać, jak wyglądają mieszkania. Gdy budynek jest już w stanie surowym I przygotowaliście już przykładowe mieszkanie, warto i je dokładnie sfotografować. Pod żadnym pozorem nie fotografuj otoczenia, przynajmniej w początkowych fazach budowy, bowiem taki widok może skutecznie zniechęcić kupujących. A, i jeszcze jedno - dobrym pomysłem może być prowadzenie swoistego foto-dziennika zdarzeń na Twojej budowie - pokaże to klientom, że budujesz szybko i solidnie.

Więcej informacji na temat fotografii architektury możesz znaleźć tutaj:  http://flash-group.pl/2015/02/fotografia-architektury-zdjecia-budynkow-budimex-nieruchomosci/